10 Mayıs 2012 Perşembe

Yüzüklerin Efendisi


Vikipedia alintisi:
Yüzüklerin Efendisi (İngThe Lord of the RingsJ. R. R. Tolkien'ın yazdığı bir fantastik edebiyat üçlemesidir. Üçleme sırasıyla Yüzük Kardeşliğiİki KuleKralın Dönüşü kitaplarından oluşmaktadır.Tolkien bu eseri yazarken, Eski Alman destanı Nibelungenlied ve onun İskandinav versiyonu Volsung Sigurd destanından esinlenmiştir.(Daha önceki eseri Hobbiti Anglosakson destanı Beowulf 'tan esinlendiği gibi.)
Bu üçleme, yazarın 1937'de yayımlanan Hobbit isimli eserin devamı niteliğindedir. Bir grup insanHobbitElf ve Cücenin Tek Yüzük'ü yok etme maceraları anlatılmaktadır. Edebiyat tarihinin gelmiş geçmiş en etkileyici hikâyelerinden biridir. Yazar bu üçlemedeki karekterleri üniversite yıllarında oluşturmuş, daha sonra hikâyeyi yazmıştır. Karekterlerin bazılarını oluştururken (Elfler Troller gibi) Orta Avrupa mitolojisinde geçen peri masallarından etkilenmiştir. Oluşturduğu tüm bu karakterleri aynı hikâye altında eşsiz bir hayalgücü ile birleştirerek ortaya eşsiz bir yapıt çıkartmıştır. Daha sonra yazılan birçok fantastik hikâye bu eserden esinlenilerek yazılmıştır.

Film üc kitaptan olusuyor, Yüzük Kardesligi, Iki Kule ve Kralin dönüsü. Filmleri izleyip Iki Kulede'ki savas sahnelerinden sonra gaza gelmeyen nadir insan vardir, üc filmin uzatilmis versiyonlarini izledim tekrar, sinemada da izlemistim ilk gösterim gününde hemde :) Ama üzerlerinden on yil gecmis nerdeyse ve izledikce heycanim artti ilk izliyormusum gibi, aksiyon heycan cok fazla sonunu bildigim halde nefesimi tuttum cogu sahnede. Filmin parlayan yildizi tabiki de Aragorn sikayet yok, bikmak yok sabirla herkesin yardimina kosuyor, savasa ön saflarda atliyor, tam bir kral, tam bir lider de pesinden binleri bu igrenc savasa sürüklüyor kalbinde Arwenin yildizi ile. Film hakkinda detayli yorum yapabilmek icin kitaplarini okumam gerekiyor ki ilk isim onlari alip okumak. Filmde Gandalf, Legolas, Gimli, Pippin, Mery, Frodo, Sam, Gollum aslinda genel anlamda ana karakterler, cok cok etkileyici bir dostluk var. Günümüzde de aslinda buradaki savasin sanayi devrimi, cevre kirliligi, ayni sekilde ormanlarin ve cevrenin katledilmesi olarak da düsünülebilir. Benim favorim Iki Kule nedense sadece onu izlemek istedim ama dayanmadim sirayla Kralin dönüsü ve en son Yüzük Kardesligini izledim, ve tekrar Iki Kuledeki etkileyici sahneleri izledim. Filmleri hep orjinal dili ile izlemeyi seviyorum müzik, seslendirme orjinalden daha iyi olabilir mi?
Vakit buldukca filmeleri de anlatacagim.... Simdilik hoscakalin

1 yorum:

  1. Benimde tekrar tekrar izlemek istediğim filmler var ,bu üçlemede içinde tabi.Negüzel zaman bulup izlemen cemile sayesinde oluyor galiba ,bizede bir cemile o zaman.B.C.günlüğü ikisini peş peşe seninle kışın izlemek isterim mesela

    YanıtlaSil