19 Haziran 2012 Salı

Julie&Julia izledim sonunda...

Yemek pisirmek ask midir?


Uzun zamandir aklimda olan bir filmdi ve izledim nihayet, erkelerin pek ilgisini cekecegini zanetmiyorum, cok kadinsal otobiyografi ve gercek hikaye. Julia Child Amerikaya yemek yapmayi ögreten kadinmis ben de filmle ögrendim, Fransaya gider ve oradaki yemeklerin lezzetine hayran kalir ve askla bu isi ögrenmeye koyulur ki cok da iyi yapar. Yillar sonra onun izinden yemek yapmayi ögrenen Julie de benim gibi ama daha ciddi bir blog yazari hem yazar hem de pisirir 360 gün 527 tarif, cok heves ettim zaten mutfaga bir ilgim var biran heves ettim ama önce adam gibi bir kitap bulmaliyim internete pek inancim kalmadi ,kitap önerilerinizi bekliyorm sayin okuyucular :)) Bir film bir insanin aklina nasil takilir anlamiyorum benim aklimdan filmler ve sahneler, karakterler cikmiyor ki yasiyorum o filmi resmen. Neyse yine orjinal dili ile izledim Türkce seslendirmek acaba basarili olabilir mi cünkü kadinin aksanini cok iyi yakalamis Meryl Streep, cok cok basarli bir kadin oyuncu zaten kendileri. Fransiz mutfagi cok mu abartiliyor acaba Türk mutfagi gercekten cok cesitli ama büyüleyici mi? Birseyi tatdigimda kendimden gecmedim hic, evet iyimis dedigim Tavaci Recep var Bursada, benim icin saglik hep ön planda oldu kalite bir de yani zeytinyagli yemekler ama yemege lezzeti tereyag veriyor ki, iskender kebap üzerine tereyag almaktan cekinen bir zihniyetim var yanlis bol yagli yiyeceksin aslinda hemencecik kiloya gecmiyor ya.Filme geri gelelim bayildim dersem yalan olur ama cok basarili ve zevkli buldum devamini istedim biran. Yalniz basiniza izlenecek bir film diyorum ve o kadar sos ve ettten sonra aciktigimi belirtip mutfaga kaciyorum sayin seyirciler

2 yorum:

  1. Bu filmlerin kayıtlıdır umarım cnm,ben de izlemek isterim.Güzel yaptığın yemekler ve pastalarıda eklersen seviniriz tatlımmmmm

    YanıtlaSil
  2. ilahi deryacım çok komiksin::)))

    YanıtlaSil