9 Eylül 2012 Pazar

Kisa hazirlik

Ne zormus ev hanimi olmak, calisinca herseyden siyirabiliyorsun vede cocuk olunca artik dogal olsun, temiz olsun ev yapimi olsun derken afedersiniz ama cilkini cikardim.
Zonguldakta domates yapmistik epeyce bir sise, halam da sagolsun yardim etti. Findik annemden ben aradabir ayiklayabildim cocuklarla iste. Elma agaclarindan ve yere düsenlerden elma püresi yaptim kavanozladim, ellma suyu yaptim ve haftaya da artik olmus elmalardan gidip elma suyu yapilacak bir de üzüm suyu tabiki. Nanemi sagolsun halacim Altinoluktan iki torba topladi kuruttum ayikladim mis gibi oldu. Yufka, ziron, eriste ve makarna mahallede annem ve komsulari tarafindan imece usulu yapilacak tam 60 kilo un alinmis gerisini siz hesap edin, onlari da haftaya gidip alacam. Defnem de hazir :)) Birde kirmizi köz biberi yapacagim Zonguldakta odun atesinde insallah. Taze yesil biberleri de vakumlayip buzluga atmaya basladim, ama buzluk yetmeyince derin dondurucu arastirmasina girdik bakalim istedigimiz gibi bulursak alacaz, o zaman daha rahat doldururum. Gecen köylü pazarindan da ayse kadin ve barbunya aldim buzluga koydum cok güzeller mis gibi. Annem sagolsun erik marmelati ve kompostusu yapmis bende köylü pazarindan aldigim burnu kizillardan yaptim enfes oldu, bir de cilek aldim birkac kilo onlari da yaptik. Kisa hazirmiyiz neyiz :))) Aaa Karacabey soganimizi da unutmayalim enfes ötesi

2 yorum:

  1. Harika gözükmekle beraber zor bir iş,vakit lazım,çocuklara bakacak biri lazım,ben de yapmak isterim :)Özellikle soğanlardan abin de istiyor deryacığım ben de elma suyundan isterim ama daha küçük şişelere koysaydın keşke yani bir içimlik yazık olmasın.

    YanıtlaSil
  2. Oooh ellerinize sağlık :) Ben bu yaz fasulye ve barbunya attım dondurucuya. Domates doğaryıp poşetleyip attım. Bir de şeftaliden komposto yaptım, deniz meyve suyu diye içiyor. Reçel hiç yapmadım iki anne de yapıp verdiler. Geçen sene de çok fazla reçel ve marmelat yapmıştım. Tarhana ve salçayı merak ederim hep ama yapmaya cesaretim yok henüz :) Zevkli işler ama di mi :) ?

    YanıtlaSil